Articole

Dieta de iarnă – Cum să eviți kilogramele în plus

Sfaturi de frumusete - 31.10.2018 dieta-de-iarna-cum-sa-eviti-kilogramele-in-plus-in-sezonul-rece

Odată cu lăsarea frigului, majoritatea dintre noi se confruntă cu schimbări la nivelul metabolismului şi stării fizice generale. Letargie, oboseală, somn deficitar, sensibilitate imunitară şi o foame exagerată – acestea sunt cele mai întâlnite indicii ale tranziţiei organismului spre anotimpul rece. Din fericire, nu trebuie să-ţi faci griji că vei petrece întreaga iarnă în această stare lipsită de energie sau că te vei îngrăşa câteva kilograme bune – dacă ai grijă sporită la alimentaţia ta şi la minima mişcare pe care trebuie să o faci.

Ai de gând să începi o cură de slăbire chiar în această perioadă? Ţine cont de faptul că organismul tău are nevoie de substanţe nutritive din plin pentru a-şi menţine imunitatea iarna, iar cel mai mic dezechilibru poate să-ţi provoace mai multe probleme decât te aştepţi. În loc să tai drastic din calorii, mai bine fă-ţi mai mult timp pentru sală şi încearcă un tratament corporal pentru a ajunge la rezultate de durată. La centrul nostru, poţi slăbi frumos şi îţi poţi remodela corpul, scăpând de celulită, prin tipurile de tratamente pe care ţi le oferim: LPG, biostimulare Ultratone sau împachetări corporale Bodyslim.

În acelaşi timp, îţi recomandăm să-ţi menţii o dietă sănătoasă, bazată pe legumele şi fructele de sezon, şi să eviţi excesele culinare – chiar şi atunci când foamea te ia pe sus şi simţi nevoia să mănânci ce e mai greu şi mai nefolositor pentru digestia ta.

1. Bea multă apă şi ceaiuri calde.

dieta-de-iarna-cum-sa-eviti-kilogramele-in-plus-in-sezonul-rece-hidratareaPoate că ai tendinţa să reduci consumul de apă în anotimpul rece, faţă de cel din timpul verii, ceea ce nu-i face bine corpului tău, care are nevoie de apă mai ales pentru digestie şi arderea substanţelor nutritive. Adaugă câte 2-3 căni de ceai cald la regimul tău zilnic, şi îţi vei îmbunătăţi astfel nu doar aportul de apă, ci şi confortul fizic, prin senzaţia plăcută de căldură pe care ţi-o dă.

2. Începe ziua cu un mic-dejun copios.

E mare păcat să sari peste micul dejun – nu prea poţi să faci un deserviciu mai mare corpului tău. Prima masă a zilei ar trebui să fie cea mai variată şi mai consistentă – şi aici nu ne referim la un simplu bol de cereale cu lapte. Alege alimente precum: ouă, şuncă crudă, pâine integrală sau lipie, brânzeturi neprocesate, iaurt, şi adaugă un pahar cu suc de fructe proaspăt, care te va energiza mai mult decât cafeaua tare pe care o bei zilnic. Nu te gândi la diete, la prima oră a zilei – atâta timp cât eviţi alimentele bogate în zahăr şi pe cele procesate, ai liber să mănânci cât pofteşti! Asta îţi va alunga senzaţia de foame exagerată, la prânz sau seara.

3. Consumă legume şi fructe de sezon.

Ştim că iarna nu e tocmai cel mai bun anotimp pentru fructele şi legumele tale preferate, însă tot găseşti câte ceva bun şi sănătos, mai ales în ultima lună de toamnă. Dovleacul, morcovii, cartofii, sfecla, spanacul, conopida şi broccoli, prazul, fasolea uscată, lintea sunt principalele ingrediente pe care ar trebui să le incorporezi în mesele calde ale zilei. În privinţa fructelor, iarna e sezonul citricelor: portocale, clementine, grepfruit, kiwi – exact ce ai nevoie, pentru a evita răcelile tipice anotimpului.

4. Nu elimina carnea din dieta ta.

Dacă nu eşti deja vegetarian(ă), acum nu e cel mai bun moment să limitezi consumul de proteine animale, pentru că organismul tău se bazează mult pe acestea, ca să reziste frigului. Evident, nevoile corpului diferă de la o persoană la alta, aşa că dacă te gândeşti să schimbi acum un aspect esenţial din alimentaţie (cum ar fi carnea), e riscant să o faci fără să consulţi mai întâi un medic.

Revenind la carne – dacă nu te poţi abţine mai ales de la specialităţile specific româneşti, pe care nu prea le poţi evita în perioada sărbătorilor, încearcă să nu combini carnea cu cartofi, pâine sau făinoase, ci să o mănânci alături de un sos de legume sau o salată, pentru un “impact” minim asupra siluetei.

dieta-de-iarna-cum-sa-eviti-kilogramele-in-plus-in-sezonul-rece-supe-ciorbe5.  Consumă multe supe şi ciorbe.

Pe lângă senzaţia de bine pe care ţi-o dă chiar şi gândul unei supe fierbinţi, după o zi friguroasă, supele şi ciorbele sunt prietenii siluetei tale în sezonul rece, asigurându-ţi necesarul nutritiv (dacă ai folosit suficiente legume), dar fără excesul de calorii (dacă nu ai folosit carne cu multă grăsime sau smântână). Mai mult, atunci când adaugi o porţie mică de supă la masa de prânz, te asiguri că nu vei mânca prea mult din felul al doilea, pentru că vei fi deja cu stomacul pe jumătate plin!

6. Obişnuieşte-te cu porţii mici.

Desigur că ar fi mult mai indicat să aplici acest sfat în privinţa tuturor meselor zilei şi să mănânci mai puţin, dar mai des. Din păcate, ştim cum e să ai un program care abia îţi permite să respecţi mesele principale, la ore cât de cât constante, aşa că sfatul nostru în privinţa porţiilor cât mai mici se limitează la alimentele “interzise” – care vor fi din abundenţă în perioada festivă.

Puţine lucruri sunt mai neplăcute decât să începi un nou an cu stresul de a fi nevoit(ă) să dai jos cele câteva kilograme noi-nouţe acumulate în decembrie, aşa că ia-ţi din timp “măsuri de siguranţă” şi redu drastic porţiile din mâncărurile apetisante. Cum anume? Pune pe farfurie doar echivalentul a două îmbucături din fiecare fel de mâncare sau prăjitură – ţinând cont că varietatea e suficient de mare, încât să ajungi să te saturi gustând câte puţin din toate. Mai mult, e recomandabil să nu treci peste obiceiul de a nu mânca după ora 18 sau 19 – dacă pleci de la început cu acest gând, vei vedea că e mult mai uşor să eviţi mâncatul fără măsură.