Articole

Ce sport să faci, în funcție de forma corpului tău

Sfaturi de frumusete - 10.03.2019 Exercitii fizice si sport pentru tipul tau de corp Effect Center Arad

 

Mergi cumva la sală sau la alergat cu vreuna din prietenele tale și observi rezultate diferite, deși depuneți un efort similar? E complet normal: fiecare persoană are un anumit tip de organism, cu caracteristici și nevoi unice, la care se adaugă și stilul de viață, care poate fi mai mult sau mai puțin solicitant pentru corp, de aceea cel mai bine e să abordezi planul tău de a fi în cea mai bună formă posibilă cu multă grijă și, preferabil, cu ajutorul sfatului unui medic. Nu neglija nici importanța alimentației, care trebuie să te ajute să îți păstrezi echilibrul fizic optim.

Totuși, dacă faci deja un anumit tip de antrenament și nu ești mulțumită de rezultate sau dacă nu știi cu ce să începi, te ajută enorm să știi ce tip și formă de corp ai și care sunt exercițiile fizice potrivite pentru aceasta.

Silueta de tip mar

Dacă tinzi să acumulezi grăsime în zona abdomenului, a feselor și a brațelor, atunci forma corpului tău e ovală, de tip măr. Deși acest tip de siluetă e asociat cu un mai mare risc de boli ale inimii și ficatului, dacă menții o alimentație benefică și faci mișcare regulat, țintind zonele cu probleme, nici un gând pesimist nu îți poate amenința energia și sănătatea de care te vei bucura.

alergatul-si-alte-exercitii-fizice-in-functie-de-forma-corpului-effect-center-aradAcest tip de corp beneficiază cel mai mult de pe urma exercițiilor cardio, care te ajută să diminuezi grăsimea abdominală în mod special. Joggingul, deși cea mai eficientă metodă de ardere a grăsimilor și definire echilibrată a musculaturii, poate fi solicitant pentru articulații, mai ales dacă acestea trebuie să susțină o greutate corporală mai mare, așa că nu te apuca de alergat decât dacă ai aprobarea medicului tău. Ca alternativă la alergat, poți încerca kangoo jumps, care accelerează puternic arderea grăsimilor, fără a pune presiune mare pe articulații.

Ciclismul, spinningul și înotul te vor aduce mai aproape de rezultatele dorite, definind și alungind musculatura. Acest tip de fizionomie reacționează bine la serii de exerciții intense, repetate, cu pauze scurte, însă dacă ești abia la început, e important să-ți găsești un ritm care nu îți epuizează resursele și să crești, de-a lungul timpului, intensitatea și durata antrenamentelor.

Ce mai trebuie să știi? Exercițiile de abdomen sunt eficiente atunci când vine vorba de întărirea musculaturii, și mai puțin pentru arderea grăsimilor, așa că vei avea nevoie de exerciții cardio pentru a scăpa de acei centimetri în plus din jurul taliei.

Silueta de tip para

Dacă ai umeri relativ înguști, brațe subțiri și sâni mai mici, însă tinzi să acumulezi grăsime în zona feselor, coapselor și a picioarelor, atunci silueta ta e de tip pară. Scopul pe care îl urmărești e să diminuezi grăsimea din partea inferioară, dar și să definești musculatura umerilor și a brațelor.

Alergatul îți lucrează cel mai bine mușchii inferiori, așa că ar trebui să fie prima ta opțiune. Bicicleta ajută, din nou, la definirea mușchilor picioarelor și a feselor, în timp ce înotul e poate ideal pentru tine, deoarece solicită din plin brațele, pieptul și umerii, definind armonios aceste zone.

sportul-potrivit-pentru-fiecare-tip-de-silueta-effect-center-aradDe asemenea, poți insista pe ședințe de aerobic, care îți alungesc musculatura și accelerează arderea grăsimilor. Alte exerciții care dau rezultate excelente sunt săritul corzii sau kangoo jumps, care fac minuni pentru șolduri și coapse.

E extrem de important să îți faci încălzirea înainte și stretchingul după fiecare antrenament – indiferent de forma corpului și sportul practicat, pentru ca mușchii să se relaxeze și alungească, fără a deveni prea voluminoși, mai ales în cazul antrenamentului intens.

Silueta de tip clepsidra

Considerată a fi silueta feminină ideală, fizionomia de tip clepsidră se distinge printr-o talie bine definită și o lățime relativ egală în șolduri și umeri. Ca să accentuezi armonia fizică tipică acestui tip de siluetă, ai nevoie să îți tonifici șoldurile și brațele, eliminând grăsimea din locurile unde aceasta se întâmplă să se instaleze.

Aerobicul și exercițiile cardio de intensitate medie sunt foarte eficiente pentru reliefarea uniformă a musculaturii corpului în formă de clepsidră. Sporturile precum tenisul sau cele cu mingea te ajută să-ți tonifici cu ușurință zonele cheie ale corpului.

Silueta de tip dreptunghi

Deși orice femeie își dorește să fie în mod natural slabă și înaltă, în realitate femeile cu siluetă în formă dreptunghiulară au mai mult de suferit de pe urma sedentarismului, în special după ce trec de vârsta maturității, tocmai pentru că acestea tind să evite exercițiile fizice din teama de a nu slăbi și mai mult.

Ce să faci ca să rămâi sănătoasă și să îți reliefezi formele, dacă ai această conformație, e să apelezi la antrenamente ușoare, cu pauze mai lungi între serii, și să te concentrezi pe crearea masei musculare. Sporturile de rezistență, precum ciclismul, înotul sau joggingul lejer, se dovedesc a fi de asemenea eficace, pentru acest tip de corp. Evită aerobicul și exercițiile cardio, care îți vor suprasolicita mușchii și așa slab definiți – încearcă, în schimb, antrenamentul cu greutăți ușoare, pentru a adăuga masă musculară umerilor, brațelor și picioarelor.

Ce se intampla daca, desi te straduiesti sa faci sport, rezultatele tot intarzie sa apara?

Se poate să ai de-a face cu depozite de grăsime sau celulită foarte îndărătnice, care nu răspund așa cum ai vrea la antrenamente. Nu te descuraja – poți lucra și aceste zone, cu unul dintre tratamentele noastre preferate – biostimularea!

Află mai multe despre aceste tratamente și gândește-te ce vrei pentru corpul tău – mai ales acum, când ai la dispoziție pachetul nostru special de biostimulare, cu 3 ședințe gratuite!

Noi îți dorim să ai parte de spor și multă energie, și nu în ultimul rând, de un corp care te face fericită!